2020年2月26日水曜日

ありがとうございました。

先週の森のテラス、メルドルのライブ、来てくださったお客様、ありがとうございました。いろんな曲を弾き、いろんなお話をお聞きして、リラックスしてピアノを弾き、歌いました。来てくださった方同士がお友達になってくださるのもとても嬉しいです。それぞれの方の貴重なお時間、音楽を通して共有できることの喜びをひしひしと感じます。ありがとうございます。

写真は仙川のお花屋さん、メインの商店街(甲州街道に行かない方)から一本隣、駅を背に右手の通りにあるフラワーショップ杉田という花屋さんで買いました。いつ行っても元気なお花があります。この日はフリージアとラナンキュラス。電車の中で、あらキレイ、と声をかけられました。嬉しい。

テラスのおやつは抹茶ぐるぐるクッキー(なかしましほさんのレシピ)、とゆず茶でした。毎回違うおやつを作っています。今日は何かな、と楽しんで頂けたら嬉しいです。

コロナウィルスの影響で様々な催しや行事が中止、延期になっています。私の主催するものは大規模なイベントではないこともあり、中止は全く考えていませんが、今後の動きを見て必要があれば対応を考えます。

Thank you so much for coming to Mori-no-terrace and merdre last week. It was fun to play songs, from Bach to Bill Evans, but also I was so happy to talk with people who come to listen. It always gives me a lot of energy. I should not forget that the moment I play the piano for the people who share the time with me is so precious and same thing will never happen twice. The concentration is created by all of us, not only by me, real "sharing" moments sometime happen between us, like a miracle.  I always appreciate it from bottom of my heart. Thanks a lot:)

I bought beautiful flowers in Sengawa. I know the shop more than ten years, and I was never disappointed. It's amazing how they treat flowers in the shop. They are always so fresh. The shop called flower shop Sugita.

I served green-tea cookie with Yuzu-tea(korean traditional tea) for Mori-no-terrace. I bring different "oyatsu"(snacks in Japanese) every month. I'm happy if you enjoy them.

Due to coronavirus, many events include concerts are cancelled in Japan. I will organize painting event(with music) for children in March, but I don't think I change the schedule at this point. Though, I hope the situation will be better in March.