2009年12月16日水曜日

songs


ギターの佐藤紀雄さんとソプラノの吉川真澄さんのCDの録音に行ってきました。私がアレンジした武満徹さんの曲が2曲はいる予定です。素晴らしい演奏。嬉しい。演奏が素敵なのはもちろん、いろいろな方がアレンジされていて、武満さんの歌の世界がすごく多彩に表現されているおもしろい作品。出来上がるのが楽しみ!!今週末、12月20日(日)渋谷、公園通りクラシックスで佐藤さんと吉川さんが出演されるオランダの作曲家、レインダートさんのペラルトルカ歌曲集のコンサートがあり、私がアレンジした”うたうだけ”という曲を演奏されるそうです。ちょこっとコーラスで参加します。。。。大丈夫かな!?コンサート、面白そう!!!楽しみ。写真はスタジオの様子です。エンジニアの方のあまりの素早い作業にただただ感心でした。スゴい。昨日はその後、作曲家の間宮芳生さんのコンサートを聴きにいってきました。作曲家の歴史、何十年の創作の軌跡がみえてすごく面白かった。
I went to the recording session of classical guitar player, Mr Norio Sato and soprano singer, Ms. Masumi Yoshikawa as a arranger. They're going to make album featured Japanese composer, Mr. Toru Takemitsu. I enjoyed the wide vriety of the arrangings by different arranger as well as their wonderful performance. I'm looking forward to listen the complete CD!
They have the concert on coming Sunday at Koendori classics, Shibuya and I will join as a chorus(!) for my arrangement of Mr Takemitsu which they just recorded. Let's see what will happen on Sunday....! The photo is the studio that they recorded.