2015年11月8日日曜日

秋晴れ

秋晴れのよいお天気が続いています。お散歩日和。でも今日は風邪気味だったのでおうちで暖かくしてました。写真は数日前に公園に行ったもの。同じくらいのお子さん連れのお母さんたちのピクニックにちょっと混ぜて頂いて楽しかった。いろんな出会いを授けてくれる娘。お母さん達とのちょっとした会話にすごく気分が軽くなりました。うちにこもってはいけないな。

先日のリハーサルでトロンボーンの松本さんに編曲のお話を伺っていて、全体を見渡す力や状況をみる力や瞬発力のある仕事のやり方、長年のプロ、職人としての音楽家の姿勢をひしひしと感じました。今回のリハーサルでも冷静に淡々と、でも無難ではないアレンジをバンドに指示していく一貫した姿勢に感動。勉強になりました。素晴らしいなあ。本番は10日、いいライブになるよう頑張ろう。こなかさんの曲と歌詞、面白いのです。今回はやらないけれどこの曲、私すきです。独自の世界だなあ。


My daughter likes to go outside and she's interested in many things, especially people. Few days ago, we went to the park to walk and she found some mothers and babies, same age of her, were eating lunch on the blanket on the turf. And she stared...stared...stared. So one of them talked to us to join them. It was really fun and nice to talk with them because we have a lot of things to be able to share with. I appreciate to my daughter to have many chance to meet new people.