2019年5月21日火曜日

ラジオで

大分前にラジオで聞いたGLIM SPANKYというバンド、すごくかっこ良くてそれからずっと気になっていたのですが、ライブ動画がまた良かった。大分前のかな?ロックだなー。

今日お昼を食べたお店で、たまたま持っていた2千円札を出したら、”僕、今、500円札持ってますよ”と言われ、早い時間でお客さんがまだおられなかったので、見せてもらいました。見たの、何十年ぶり?でも使ったことあったかな?ギリギリ流通していたのは知っているような。。。あやふやです。土砂降りでしたが、とてもとても美味しいご飯で、幸せになりました。

I accidentally had "2,000 yen bill", which is very rare to see, today, so I used it for my lunch. The shop owner said "mmm..., but, you know, I have 500 yen bill right now, do you want see it?" Of course I said "Yes!". Last time I saw 500 yen bill was at least decades ago, or more..? We talked about how the world had changed in these 30 or 40 years. By the way, the dishes he made are VERY good. I was so happy because I was satisfied with my lunch and I also love sharing funny things with smiling people.