2008年11月12日水曜日

"座ることを拒否する椅子" by Mr. Taro Okamoto



先日大好きなフルート奏者Miyaと演奏をした川崎市民美術館に、岡本太郎氏の、”座ることを拒否する椅子”という椅子がありました。許可はあったし、だれでもすわれるのですが、本当に座ってよかったかな?おもしろい人だったのだろうな、と感心でした。演奏を聴きに来てくださった方々、本当にありがとうございました。ピアノがベーゼンドルファーのインペリアルというとても素晴らしいピアノで場所も音が広がるホールだったので幸せでした。
About the photo, we were sitting on the chair that named " the chair that refuse to sit down" (I'm not so sure about this translation, but meaning is something like this...) by Japanese artist, Taro Okamoto at the Kawasaki city museum after our gig at the museum. The chair has a right to give the permission to people to sit down or not...maybe!