2013年1月12日土曜日

大吉!/Daikichi!

友人と偶然立ち寄った神社でおみくじひいたら大吉。出だしも"桃桜 花とりどり...."。なんだか気持ちも浮きたちほんわり春の気分。その後NHKホールにマーラーの交響曲 第7番を聴きに行きました。おお、ここにこんな音が、おや、ここにもこんな旋律が、あれよあれよと怒濤のフィナーレ。非常によいコンサートでした。リズムがすごくはっきりしていて現代的だなと思いました。演奏も素晴らしいし、曲もビックリ箱。私はユーモアをすごく感じたけれど演出もあるのかな。ギターの佐藤紀雄さんも出演されていました。
 I stopped by a shrine near the Imperial palace with a my old friend and drew a "omikuji"(paper fortune). It said I'll have excellent luck in this year:) It's not bad to feel that way.
After that, I went to listen Mahler's Symphony No.7 performed by NHK orchestra. I was so moved and overwhelmed their excellent and vigorous sound and the beautiful composition itself. I was so into their music and felt like the concert passed by earlier.