2023年5月7日日曜日

Laugh on Saturday FM湘南ナパサ

放送が終わってにはなってしまいましたが、先週と今週の土曜日、FM湘南ナパサの番組、Laugh on Saturdayで私が参加したアルバム、吉川真澄さんの「日本語の夢と目醒め」、佐藤秀徳さんと相川瞳さんの「The angry moon」を取り上げてもらいました。聴いてくださった方、ありがとうございます。

どちらも大好きな作品なので取り上げてくださって感謝です。そして、パーソナリティーで素晴らしい歌手、ピアニストの小林宏衣さんと、ドラマー、パーカッショニストの金武功さんの掛け合いがすごく面白くて、つい笑ってしまった!気持ちがゆるゆるホドケル、リラックスした30分でした。作品の事、演奏だけではなく録音や曲の事などもすごく丁寧にお話してくださってすごく嬉しかったです。番組、インターネットで聞けます。土曜の22:00-22:30です。また聞きたいです。

A great singer and pianist, and my friend, Ms. Hiroe Kobayashi and a percussionist, Mr. Isao Kanetake's radio program "Laugh on Saturday"(Shonan Napasa) was on-air last night. They piled up the album which I participated. Their talk was so fun to listen, I just feel I was invited their living room and talk with them with relax mood. Also I was so happy to hear they explained the albums, not only the performance, but also the recordings itself from their musician's point of view. Thanks a lot!