2009年10月27日火曜日

weekend!



先週土曜、渋谷公園道りでの、voiceの蜂谷真紀さんとbassの吉野弘志さんとの演奏。私にとっては、師匠と金沢で初めて聴いたときから大好きな吉野さんとの思いの深いライブでした。あーーーーーーーーーー!!!楽しかった!!!!私は本当に自由に心の赴くまま、音の中にいました。心の動きと音のながれ。不思議。なんにも、どこにも壁がない。お二人のおっきなおっきな音楽のなかで、私は呼吸して、笑って、お話させてもらいました。リハも含めて、人と音楽に対しての深い、大きな愛をすごく感じた2日間。蜂谷さん、吉野さん、雨の中、聴きにきてくださったお客様、そしてお店のスタッフの皆様に心から感謝です。ありがとうございました。遊びにきてくださった素晴らしいソプラノ歌手の吉川真澄さんとも演奏後に写真を1枚。

場所が渋谷のPARCOの近くだったので、蜂谷さんと"ダチョウといろんなポーズをする大会"をした中からの写真も1枚。ダチョウ????

日曜はレッスンのあと、リコーダーの鈴木敏哉さんにお話を伺いにいきました。ひゃー、すごい。。。。音を聴いて、一瞬、思考が停止しました。リコーダーのいろいろな奏法や、20世紀後半からの曲の譜面、そして鈴木さんが迫る様々なリコーダーの可能性についてすごく丁寧に教えて頂きました。感謝です。

いつまでも進化しつづける、かっこいい先輩方に触れたとても幸せな週末でした。よし、がんばろう!!

The gig on last Saturday with my former teacher, Ms. Maki Hachiya and a wonderful bass player, Mr. Hiroshi Yoshino at Koendori classics, Shibuya was something very special for me. I was so free in the music at that night. Only thing that I had to was being myself. Their music was so powerful but it was with huge love, so I didn't feel any fear at all and could do anything what I wanted to. I felt their deep passion for music and people in these 2 days including rehearsal day before the gig. I appreciate Ms. Hachiya, Mr. Yoshino and the audience who came to listen even it was raining and the staff of the club from bottom of my heart. Thanks!!

The Photo was taken after the gig with splendid soprano singer, Ms. Masumi Yoshikawa. And, about one with ostrich, we were just having fun after the gig outside of the club:)

On saturday, I visited recorder player, Mr. Toshiya Suzuki to ask some, honestly "many", questions about the recorder. When I herad his playing, I was just stunned and my thinking stopped completely once. Wow! He explained me about the technique that he figured out ney well. It was so helpful! I appreciate it a lot.

It was so inspiring to meet such a great people who kept going forward.