2014年6月6日金曜日

紫陽花/hydrangea


梅雨入り。涼しくて体は喜んでいる。雨もいいなあ。あじさいがきれいに咲いていた。

午前中は8月のリハ場所の予約をしに公民館に行き、午後は昨年編曲した童謡"海"の録音を聴きにスタジオへ行きました。今更ながら紀雄さんと真澄さんの技術の高さと音色の豊かさや音楽の理解に体が震えました。素敵な録音になったので編曲者としてはとても嬉しい。間宮芳生さん編曲の"まいまい"という民謡も聴いてきました。"強靭な耳"と紀雄さんがおっしゃっていたのが心から納得できる素晴らしい、というか凄まじい和音。これが聴こえているのってどんな感覚なのかしら。そちらもとてもよい演奏でした。まだ録音は続いていましたが今抱えている宿題があるので先に帰ってきました。8月発売予定だそうです。楽しみ。

Rain! It's very cool because of it, and it's not so bad. I enjoyed the colourful hydrangea. Beautiful:)

I went to listen the recordings of Mr. Norio Sato and Ms. Masumi Yoshikawa's new duo album which I provide an arrangement of Japanese song called"Umi(sea)". I already know they are great musicians, but I was amazed their high quality of musical skill and musicality and deep understandings for the songs again. It was very good recording and  I was very happy to be there as an arranger. I'm looking forward to listen full album which will go on sale in August. They also recorded Mr. Michio Mamiya's arrangement of Japanese folk song. Mr. Sato said he has "tough ears", which I totally agreed with. I can't imagine how I feel if I have such inner ears to catch that kind of sound from inside of me.