2014年6月22日日曜日

菖蒲/ Iris

近くの公園の花菖蒲。雨があがった。涼しい。緑が水と共にあるのが美しい。
Beautiful Iris in the park near my house. The rain stopped few hours ago. The air is so cool and greens are beautiful with water.

初めてアイルランドの音楽を間近で聴きました。自分にとって新しい体験でまだうまく感じた事が整理しきれないけれど、とてもよい時間を過ごせました。興味深い。ブルーグラスを聴きに行ったときと感覚が似ているかな。音楽的にも近いような気がなんとなくしました。演奏されていた守安夫妻の楽器の扱いの熟達した素晴らしさにも感動しました。
After the lesson in the morning, I went to listen Irish music with my student. It was my very first time to listen it. I was interested in it but had no chance to listen. I think I like it but i can't clarify me feeling yet, it was similar to my first meeting with blue grass music. It's something new. The players are so great, Mr. Moriyasu and Mrs. Moriyasu. I was so impressed their virtuosity of their instruments and their deep understanding of Irish music. They were talking using same language. I spent great time:)